tisdag 6 april 2010

Favorit i repris?

Premiär, sol och målkavalkad. Förra årets kanonmatch mot Djurgården ligger varmt om hjärtat. Alla delar som gör en fotbollsmatch till fest fanns med. När jag åkte förbi Gamla Ullevi i morse kunde jag utesluta solen och premiären är ju redan avklarad. Sätter mitt hopp till målkavalkaden.

Blåvitt vår 09 ställt mot blåvitt höst 09 är två helt olika lag och att vi ändå klarade av att hålla kvalitén så långt är smått otroligt. Tyvärr är det ju så att det är höstlaget vi ställer på plan numera och då är det hårt slit som gäller. Vi får ingenting gratis.

Idag vill jag se en Adam som krigar tillsammans med Selakovic på sin kant. Överlappningar och snabba löpningar varvat med enkelt och smart spel. Det är ju från kanterna vi har något att hämta när innermittfältet verkar ha brakat ihop totalt. Seb och Gustav med Elmar framför sig. Ut med Hysén på vänstern och Pär på topp. Testa kan man ju.. ser man att det inte fungerar är det ju bara att flytta tillbaka.

~2sill10.se~2sill10.se~2sill10.se~2sill10.se~2sill10.se~

AIK lever upp till förväntningarna i år. Mina förväntningar i alla fall. Örebro tog tre poäng mot ett svagt motstånd och detta kommer smitta av sig. Respekten för Solnalaget är snart utsuddat och sådant är svårt att bygga upp.

I samband med hemmaförlusten fick vi också en liten sågning av i Aftonbladet. Bojan börjar hugga på de egna redan efter fyra matcher. Min fråga till Djordjic: "Varför lämnade du Man United - Du var ju kung där, eller?"

AIK anno 2010 är ett riktigt dåligt lag. Allting saknas. Det är med all rätt som Niva är väldigt kritisk i sin blogg/krönika. Vi pratar om det lag som skall representera oss i Champions League... katastrof. Katastrofisch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar